Původní kovový plášť Přemostění byl nahrazen novými sendvičovými panely s tepelnou izolací; na úrovni 3. a 4. nadzemního podlaží je mezi hlavní ocelové vazníky a fasádu vložen promenoár nabízející výhled na Dunaj.
Původní kovový plášť Přemostění byl nahrazen novými sendvičovými panely s tepelnou izolací; na úrovni 3. a 4. nadzemního podlaží je mezi hlavní ocelové vazníky a fasádu vložen promenoár nabízející výhled na Dunaj.
Pro nový depozitář bylo vybráno místo na hranici pozemku ze severní strany, které poskytuje zásobovací přístup a funkční propojení s výstavními prostory a dalšími pracovišti.
Pro nový depozitář bylo vybráno místo na hranici pozemku ze severní strany, které poskytuje zásobovací přístup a funkční propojení s výstavními prostory a dalšími pracovišti.
Vybraná historická okna na odvrácené fasádě Vodních kasáren byla znovu odkryta; částečně byl odhalen nepůvodní neklenutý železobetonový strop.
Vybraná historická okna na odvrácené fasádě Vodních kasáren byla znovu odkryta; částečně byl odhalen nepůvodní neklenutý železobetonový strop.
Původní depozitář v suterénu pod objektem Přemostění byl přestavěn na knihovnu; pro její přímé prosvětlení severním světlem a optické propojení s nádvořím byla po šířce Přemostění odebrána část stropu.
Původní depozitář v suterénu pod objektem Přemostění byl přestavěn na knihovnu; pro její přímé prosvětlení severním světlem a optické propojení s nádvořím byla po šířce Přemostění odebrána část stropu.
Základním funkčním posláním Přemostění zůstane prezentace sbírek moderního umění; horní prosklení světlíků splňuje tepelněizolační parametry i vysoké nároky na kvalitní přirozené prosvětlení výstavního prostoru.
Základním funkčním posláním Přemostění zůstane prezentace sbírek moderního umění; horní prosklení světlíků splňuje tepelněizolační parametry i vysoké nároky na kvalitní přirozené prosvětlení výstavního prostoru.
K ambiciózní rekonstrukci Slovenské národní galerie vedla spletitá 21letá cesta, která ke zdárnému konci dospěla hlavně zásluhou architektů a ředitelky SNG Alexandry Kusé.
K ambiciózní rekonstrukci Slovenské národní galerie vedla spletitá 21letá cesta, která ke zdárnému konci dospěla hlavně zásluhou architektů a ředitelky SNG Alexandry Kusé.
Rekonstrukce SNG pozměnila prostorovou orientaci galerie, zprůchodnila ji, a tím zapojila zpět do struktury města; prostor amfiteátru byl přestavěn na vnitřní dvoranu s transparentní střechou; dvorana se tak stává součástí vstupu.
Rekonstrukce SNG pozměnila prostorovou orientaci galerie, zprůchodnila ji, a tím zapojila zpět do struktury města; prostor amfiteátru byl přestavěn na vnitřní dvoranu s transparentní střechou; dvorana se tak stává součástí vstupu.
Cílem rekonstrukce bylo racionálně naplnit iracionální vztah torza Vodních kasáren a torza Dedečkova zamýšleného souboru potenciálem nových souvislostí, které tento vztah obsahuje.
Cílem rekonstrukce bylo racionálně naplnit iracionální vztah torza Vodních kasáren a torza Dedečkova zamýšleného souboru potenciálem nových souvislostí, které tento vztah obsahuje.
Nové patio vytvořené z důvodu přirozeného osvětlení knihovny v suterénu původního depozitáře může sloužit pro exteriérové vystavení plastik.
Nové patio vytvořené z důvodu přirozeného osvětlení knihovny v suterénu původního depozitáře může sloužit pro exteriérové vystavení plastik.
Site plan.
Site plan.
Ground floor.
Ground floor.
Basement.
Basement.
First floor.
First floor.
Third floor.
Third floor.
East section view, south section view.
East section view, south section view.

New Relations. Renovation and Modernisation of the Slovak National Gallery Complex in Bratislava

Martin Kusý, Pavol Paňák / Architekti B.K.P.Š. /

 

For the Slovak National Gallery building, a thorough renovation was long overdue—at least since the 2001 emergency closure of the exhibition space in the Bridging, a 1970s extension by architect Vladimír Dedeček connecting two opposite wings of the Gallery. Another part of the Gallery, the permanent exhibition this time, was closed off in 2012 due to inadequate conditions for the artwork. Finally, the library and the offices were shut down that same year. The renovation reconnects the disrupted functional relations, both inside the complex and with the neighbouring public areas. The main entrance axis from the old building’s courtyard is reaffirmed in the current layout, while a new axis, generated by Dedeček’s orthogonal grid, connecting the Gallery with the city centre, is integrated. Natural pedestrian paths are allowed to enter the ground floor and the courtyard. The Gallery becomes an open and welcoming institution.

 

 

Send e-mail back »


ERA21 vydává ERA Média, s. r. o.
Chleborádova 69/22, 619 00 Brno

Phone: +420 530 500 801
E-mail: redakce@era21.cz
Projekt se v roce 2024 uskutečňuje za finanční podpory: Ministerstva kultury ČR, Nadace české architektury, Statutárního města Brna a Státního fondu kultury ČR.
Copyright ©2004-2024 ERA Média, s.r.o
Použití článků a fotografií nebo jejich částí je bez souhlasu vydavatele zakázáno.

Information about cookies on this page

To get an idea of what you like to read, we use cookies on the website, which we process in accordance with the privacy policy. If you want to let us know what you are interested in, please give your consent to the processing of all types of cookies.

 

Cookie settings

The cookies that are used on this site are divided into categories and below you can find out more about each category and allow or deny some or all of them. Once you disable categories that were previously enabled, all cookies associated with that category will be deleted from your browser.