Volně uzpůsobitelný prostor v úrovni 2A; foto: Valéry Didelon, 2011.
Axonometrie soutěžního návrhu odevzdaného ateliérem Lacaton & Vassal; zdroj: archiv autora.
Půdorys úrovně 2A; šedě jsou vyznačeny prostory s definovaným programem, bíle jsou volně uzpůsobitelné prostory; zdroj: archiv autora.
Za vším sklem a ocelí skrývá nová škola architektury na břehu Loiry v Nantes chladnou monumentalitu; foto: Valéry Didelon, 2011.
Volně uzpůsobitelný prostor v úrovni 1A – opuštěný, jako po většinu času; foto: Valéry Didelon, 2011.
Volně uzpůsobitelný prostor v úrovni 1A při vzácné příležitosti soutěžní poroty; na konci dne je třeba vše vrátit do původního stavu; foto: Valéry Didelon, 2011.
Studenti pracují hlavně na laptopech; v převážně prosklených ateliérech jsou nuceni vytvořit si alespoň špetku intimity; foto: Valéry Didelon, 2011.
Půdorys Centra Pompidou v Paříži (Rogers + Piano); flexibilita musí být absolutní; zdroj: archiv autora.
Původní „nová škola“ architektury v Nantes z roku 1975; prostory se nápadně podobají těm ve škole navržené ateliérem Lacaton & Vassal; viz též Dominique Amouroux: Le Livre de l’école nationale supérieure d’architecture de Nantes,
Vstupní prostory sídla VPRO v Hilversumu (MVRDV); foto: Valéry Didelon, 2007.
Use Value, Image Value: The New Nantes School of Architecture
Valéry Didelon
We present the first Czech translation of Valéry Didelon’s text from the French magazine Criticat. We have selected it as an example of a thorough independent critique, although it’s not the only possible way to write a critical review. The author’s experience with the criticized building is primarily first-hand in this case because he taught at ENSA Nantes for three years. This building is one of the principal realizations by Lacaton & Vassal and it received a largely positive reception in the regular architectural press.
Send e-mail
back »