HŠH architekti: vila Hermína v Černíně (2009); foto: Ester Havlová.
Vnější tvar Hermíny kopíruje vnitřní spirálu a představuje jakousi ochrannou schránku cihlové stavby; proto byl od prvopočátku zamýšlen jako jednolitá hmota, která nerozlišuje přechod mezi střechou a stěnou; foto: Tomáš Hejzlar.
Několik let po dokončení Hermíny pod ní vyrostl další růžový dům; majitelka dodnes nerozumí tomu, proč Hermína budila takové vášně, do krajiny zapadá lépe než většina katalogových domů; foto: Tomáš Hejzlar.
Vertikální vnímání prostoru přináší nečekaně celistvý obraz o stavbě, kterou přesto není nikdy možné spatřit vcelku; foto: Ester Havlová.
Vertikální vnímání prostoru přináší nečekaně celistvý obraz o stavbě, kterou přesto není nikdy možné spatřit vcelku; foto: Ester Havlová.
„Kvůli kolaudaci jsme museli na šikminy naaranžovat schody, jiné propojení jednotlivých poschodí stavební úřad nezná; aspoň ty schůdky teď můžu využívat jako odkládací stolek,“ popisuje majitelka domu; foto: Tomáš Hejzlar
Prostorový zážitek z vnitřního uspořádání umocňují výhledy do okolní krajiny; foto: Tomáš Hejzlar.
Geneze úvah o prostorové kompozici na skice architekta Šépky; díky zelenému zvýraznění zaujímá spirála v neutrálně pojatém interiéru hlavní postavení; zdroj: archiv Jana Šépky.
3D section; source: archive of Jan Šépka.