Petr Paksi, jednatel a většinový vlastník JAP FUTURE
Petr Paksi, jednatel a většinový vlastník JAP FUTURE
Dveře DIVA, exkluzivní novinka v sortimentu JAP; zdroj JAP FUTURE
Dveře DIVA, exkluzivní novinka v sortimentu JAP; zdroj JAP FUTURE
Posuvné dveře IDEALINE SYMETRIC v posuvu PREMIUM; zdroj JAP FUTURE
Posuvné dveře IDEALINE SYMETRIC v posuvu PREMIUM; zdroj JAP FUTURE
Posuvné dveře IDEA a otočné dveře MASTER v dřevěném obkladu stěn; zdroj JAP FUTURE
Posuvné dveře IDEA a otočné dveře MASTER v dřevěném obkladu stěn; zdroj JAP FUTURE

Nechceme být jen výrobci, ale i tvůrci

 

S jednatelem a většinovým vlastníkem JAP FUTURE Petrem Paksim o přístupu a hodnotách této úspěšné české firmy, byznysových příležitostech i významu spolupráce s architekty.

 

Jste ryze česká firma, která je na trhu více než 32 let. Jaké jsou hlavní cíle a hodnoty společnosti JAP v oblasti výroby interiérových dveří?

 

Interiérové dveře, ať už otočné, nebo posuvné, jsou v rámci našeho výrobkového portfolia důležitou položkou. Zdaleka ne však jedinou. Jsme rozkročeni zeširoka, což nám pomáhá zvládat lépe výkyvy ve stavebnictví. K dalším prémiovým výrobkům patří skryté zárubně, posuvné systémy, obkladový systém EFEKTA, zábradlí, schodiště a novinka vchodový systém LIBERTY. Opomenout nechci ani sortiment pro stavebniny, což jsou stavební pouzdra nebo stahovací půdní schody. Hlavním cílem firmy je stát se nepostradatelným partnerem pro architekty a designéry v rámci designových produktů pro interiér i exteriér. Ta ambice není jen v rámci České republiky, ale i směrem k zahraničí.

 

Jaká je vaše vize pro budoucnost společnosti JAP a jakým způsobem se chystáte inovovat a rozvíjet své produkty v reakci na měnící se tržní potřeby?

 

Sleduji světové trendy v našem oboru a hledám cesty, jak s těmito trendy u nás pracovat a dokonce je vylepšovat. Neváhám využívat tržních příležitostí, které jiní nevidí nebo nechtějí vidět. Firma se za poslední roky stala lídrem v oblasti dveřních systémů a jsem si jist, že se stane v brzké době lídrem v dalším segmentu, kterým je vchodový systém. Naplňuje mě spoluvytváření nových prémiových produktů, které jsou v dobách dobrých i zlých pro firmu stěžejní a jsou zárukou udržitelného rozvoje. Nových produktů, které lidem svojí kvalitou, designem a dalšími užitnými hodnotami zlepšují kvalitu života.

 

Jaké jsou klíčové faktory, které podle vás odlišují produkty společnosti JAP od konkurence a jakým způsobem se snažíte udržet svou pozici na trhu?

 

Odlišnost vnímám ve dvou rovinách. Světové trendy nejen sledujeme, ale děláme maximum pro jejich začlenění do naší nabídky v co možná nejkratším čase. Tím si vytváříme před konkurencí důležitý náskok. Další výrazná odlišnost je v možnosti nabídnout různorodý designový sortiment, dotažený do potřebných detailů. K tomu máme precizně zvládnuté výrobní a další navazující procesy. Jsme one stop, one shop, kdy architekt nebo zákazník může vyřešit několik položek na jednom místě a dává mu to možnost jednotlivé prémiové prvky sjednotit, aby interiér působil v harmonii vzhledu a funkce jako jeden celek. Navíc mu komunikace s jednou firmou šetří čas i náklady.

 

Jaký vliv mají moderní technologie a designové trendy na vývoj vašich produktů, zejména pokud jde o interiérové dveře?

 

Nadčasový minimalistický design je aktuálně tím hlavním architektonickým trendem, který respektujeme a promítáme do našich prémiových výrobků. Například dveře MASTER umíme vyrobit v maximální, bezkonkurenční výšce až 3,7 metru a nabídnout opláštění různými materiály: sklem, MDF deskou v surovém, lakovaném nebo dýhovaném provedení, zrcadlem, lamináty či magnetickou tabulí. Novinkou pro letošní rok je opláštění textilií a kůží. Do šatny si vyberete z jedné strany dýhu a z druhé zrcadlo. Dveře navíc vložíme do skryté zárubně a stěny obložíme ve stejném dekoru tak, že vše lícuje v jedné rovině. To bez moderních technologií a know-how nejde vyrobit. Disponujeme in house všemi potřebnými technologiemi, máme zpracované procesy a systémy řízení podle automotive sektoru. Fungování firmy nám umožňuje soustředit se na prémiové výrobky z prémiových materiálů a vyrábět i na míru dle individuálních požadavků.

 

Je pro vás důležitá spolupráce s architekty?

 

Spolupráci s architekty si velmi ceníme. V posledních letech jsme kontaktovali asi 4 000 architektů a 2 000 designérů. Aktivně to může být kolem dvou set a regionálně hlavně v Česku, na Slovensku, ale i v Dubaji, kde se počty těžko odhadují, protože zakázky jdou přes kancelář, která spolupracuje s developerem. Architektům jdeme naproti celkovou nabídkou prémiových produktů, designem, kvalitou, ale i cenou, dodací lhůtou a celkovým servisem. Jsem si jist, že architekti a designéři už nemusejí pošilhávat po zahraničních firmách, protože v mnoha směrech aktuálně nabízíme více benefitů. V partnerství s architekty a designéry nechceme být jen výrobci, ale i tvůrci.

 

Velice zajímavý je vchodový systém Liberty, který se vymyká dosavadní linii v oblasti interiéru. Jak projekt vznikl?

 

Většina našich produktů vznikla na základě požadavku trhu. Vchodový systém Liberty je výjimkou, která potvrzuje pravidlo, protože jsme na něj přišli vlastně náhodou. Na začátku byl renomovaný zahradní architekt, který mě pozval na jednání se slibem, že mi ukáže něco, co nikdo na světě neprodává, ale všichni to potřebují. Představte si dům za desítky milionů korun, u kterého si klient přeje krásný živý plot, ale nikdo už neřeší, jak do něj zakomponovat branku, popelnici a další prvky, aby to nekazilo celkový dojem. Za necelé dva roky jsme vyvinuli systém, který kultivovaně zajistí všechny funkce spojené s užíváním domu, jako jsou branka, kryt na popelnice, schránka na balíky, sloupek na zvonky a schránka na dopisy i zakrytí nevzhledných elektrických a plynových rozvaděčů. Při vývoji jsme zkoušeli různé materiály, než jednoznačně kvůli životnosti vyhrál hliník. Vyřešili jsme i otisky prstů a návaznost modulů na jakýkoli plot nebo solitérní umístění. Takto ucelený vchodový systém žádná firma v portfoliu nemá.

 

Produkty JAP jsme mohli vidět v mnoha zajímavých zahraničních realizacích. Jedná se především o Blízký východ. Do jakých zemí dále expandujete a jak se vám daří rozvíjet obchod v zahraničí?

 

Každý ekonom ví, že krize přicházejí v cyklech. My jsme se na ni ve firmě přichystali už před třemi lety. Do toho pak vstoupil covid, pak Ukrajina a my jsme přišli velmi rychle o trhy v Rusku, Bělorusku a na Ukrajině. To naše obchodování v zahraničí negativně ovlivnilo, přestože vyvážíme do 55 zemí světa, hlavně Itálie, Izraele, Polska a Belgie. Výpadek na zmíněných trzích se nám podařilo částečně vykompenzovat orientací na trh prémiového bydlení v Dubaji a Saúdské Arábii, kde se chystáme s partnerskou developerskou společností Al HILAL HOMES otevřít společný showroom v Dubaji Marině. Kvůli mentalitě místních lidí se musíte obrnit velkou dávkou trpělivosti, ale teď jsme ve fázi, kdy už prodáváme a můj syn Petr, který má zahraniční expanzi ve firmě na starosti, jedná s dalšími subjekty v Abú Dhabí, Kataru a Bahrajnu.

www.japcz.cz

 

PaedDr. Petr Paksi, DBA, jednatel a většinový vlastník JAP FUTURE

Vedu firmu, ostatní i sebe s jasnou vizí, snažím se být sám sobě lídrem na základě svých hodnot. Preferuji ve firmě delegování pravomocí a úzkou spolupráci v rámci kolektivu. Vyhledávám znalosti a zkušenosti úspěšných firem a naopak já i moje firma zkušenosti předáváme dál. JAP FUTURE v posledních letech klade u své produkce důraz na minimalistický interiérový design, ve kterém je na špici, což dokládají jak různá ocenění, tak spolupráce s předními architekty. V širokém výrobním portfoliu vynikají dva unikátní systémy – dveřní a vchodový, které odpovídají moderním světovým trendům.

Jsem ženatý 31 let, šťastný dědeček plný optimismu, ctím zdravou výživu a nezanedbávám pohyb, cvičím minimálně 5× týdně.

 

 

 

Odešlete e-mailem zpět »


ERA21 vydává ERA Média, s. r. o.
Chleborádova 69/22, 619 00 Brno

Telefon: +420 530 500 801
E-mail: redakce@era21.cz
Projekt se v roce 2025 uskutečňuje za finanční podpory: Ministerstva kultury ČR, Nadace české architektury, Statutárního města Brna a Státního fondu kultury ČR.
Copyright ©2004-2025 ERA Média, s.r.o
Použití článků a fotografií nebo jejich částí je bez souhlasu vydavatele zakázáno.

Informace o cookies na této stránce

Abychom získali představu o tom, co rádi čtete, využíváme na webu soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Chcete-li nám dát vědět, co vás zajímá, udělte prosím souhlas se zpracováním všech typů cookies.

 

Nastavení cookies

Cookie soubory, které jsou použité na těchto stránkách jsou rozděleny do kategorií a níže si můžete zjistit o každé kategorii více a povolit nebo zamítnout některé nebo všechny z nich. Jakmile zakážete kategorie, které byly předtím povoleny, budou z vašeho prohlížeče odstraněny všechny soubory cookie přiřazené do této kategorie.