Kristina Boda.
Kristina Boda.
Cobra Q Ultima.
Cobra Q Ultima.
Cobra Q Spectra.
Cobra Q Spectra.
Cobra Q Infinity.
Cobra Q Infinity.

Krása je v detailech

Kristina Boda před rokem převzala vedení největšího českého dodavatele dveřních kování. Jak vidí budoucnost společnosti Cobra, držitele mnoha prestižních designových ocenění? 

 

Před rokem jste převzala vedení firmy Cobra, největšího českého dodavatele dveřního kování. Jaké je převzít rodinnou firmu, kterou váš otec budoval přes třicet let?

Převzít zodpovědnost za velkou firmu a vlastně za tátovo životní dílo je neskutečně zavazující. Běžná manažerská pozice přináší zodpovědnost hlavně za vlastní výkon, v rodinné firmě sázíme do hry úsilí minulé generace, rodinné vztahy. Nemůžu připustit, že bychom byli neúspěšní.

 

Cítíte spíše respekt k tradici, anebo se vydáváte vlastní cestou a klikám nebo firmě vtisknete svou vizi?

Hledám rovnováhu pro sebe i naši firmu. Nejde jen o tradici výrobní nebo marketingovou. Máme skvělé vztahy s obchodními partnery, s kolegy, to je „tradice“, kterou uznávám. Na druhou stranu trh se za poslední léta dramaticky mění, musíme reagovat rychleji, při naší velikosti nemusíme trendy jen sledovat, můžeme je spoluvytvářet. Celý náš byznys běží na pevných základech, takže mám dost prostoru a síly posunout nás dál. 

 

Obor dveřního kování a žena, to je zajímavá kombinace. Jak se cítíte v prostředí, které je vnímáno spíš jako mužské? 

Pokud technickým prostředím myslíte třeba vývoj technologií nebo servis, tak máte jistě pravdu. Tam se ráda spolehnu na erudici kolegů. Nicméně v prostředí naší firmy jsem vlastně vyrůstala, takže je možné, že jsem na mužský svět vlastně zvyklá a cítím se v něm dobře.

 

Jste jedničkou na trhu. Vnímáte firemní nebo osobní výzvy, které před vámi stojí a které vás oslovují?

V byznysu nejsou minulé úspěchy zárukou skvělé budoucnosti. Prvořadý úkol je přinést takovou vizi, která osloví naše zákazníky, distributory i mé spolupracovníky a povede k úspěchu i v příštích letech. Osobně se nevidím jako firemní revolucionářka ani nemyslím, že je to potřeba. Chci firmu rozvíjet, ne ji demontovat a znovu skládat.

 

To znamená reálně co?

Dveřní kování si koupíte až po té, co se ho dotknete. Není to spotřební předmět, budete ho používat mnoho let. Proto chci posílit naši přítomnost na trhu, dostat se k zákazníkům blíž, dát jim možnost osahat si každou kliku a k tomu je klíčová je lepší spolupráce s našimi partnery.

Zároveň pečlivě řešíme portfolio našich výrobků. Cítíme chuť zákazníků investovat do nadstandardních kování a výjimečného designu. I levná klika je stále bytový designový prvek, který kupujete na desetiletí. Chceme proto nabízet nejen obvyklé tradiční kování, ale i výrobky s unikátní estetickou hodnotou. Designová tvorba je v našem segmentu nezvykle náročná, ale pro mě osobně neskutečně fascinující.

 

Cobra letos získala prestižní designové ocenění Red Dot Design Award za sérii klik Cobra Q, gratulujeme.

Dva roky jsme ve spolupráci s designérem Petrem Novaguem vyvíjeli kolekci prémiových klik Q – Ultima, Spectra a Infinity. Zadání znělo jednoduše – elegance, nadčasovost, luxus i solidnost. Slova jsou jedna věc, přetvořit jejich obsah ve formu ovšem není tak snadné. Soudě podle designových ocenění se nám to v případě kolekce Q podařilo. Mimořádné je, že ocenění Red Dot Design Award získala každá z přihlášených klik a přitom jsou zcela odlišné. Všechny modely jsou ale uživatelsky příjemné a fantasticky ergonomické.

 

Je podle vás důležité, aby výrobky získávaly designová ocenění?

Chtěli jsme ověřit naši pozici a vůči české i zahraniční konkurenci a Red Dot nám konkurenceschopnost a výjimečnost značky Cobra potvrzuje. Fakt, že třeba kolekce Cobra Q získala i ocenění German Design Award, European Design Award a Iconic Award nám potvrzuje správnost naší cesty.

 

Jaký je podle vás typický zákazník takových designových klik?

Každopádně je nutné říct, že se nebavíme o výrobku pro „horních deset tisíc“. Jako zákazníka si představuji člověka, kterému není lhostejné, čím je obklopen. Nesoustředí se jen na cenu, je senzitivní a umí ocenit kvalitu, nadčasovost a krásu. Je pravděpodobné, že má rád moderní interiéry, vyznává spojení funkčnosti a elegance a vnímá, že krása se skrývá v detailech.

 

Jaké kliky a jaký design se vlastně líbí vám osobně?

Většinou oceňuji moderní přímé linie, oslovují mě nadčasovostí a čistotou. Každopádně je třeba designová očekávání zasadit do konkrétní reality – na chatě mám pochopitelně kliky kované, rustikální.

Obecně zásadní je pro mě solidnost, kvalita – srovnejte třeba staré plastové kliky z paneláku s moderní kovovou klikou Q Infinity. Nejen klika, ale každý ideální produkt je nejen krásný, ale kvalitní, podložený skutečným řemeslem.

 

Jak vidíte vývoj dveřního kování v budoucnosti, převládne podle vás módnost nebo praktický design, či materiál s technologiemi?

Důležitý trend, který vnímáme, je spojení bezpečnostních technologií s otevíráním dveří. Týká se to nejen zabezpečení domů, ale hlavně firemních prostor a kanceláří. Pečlivě sledujeme všechny novinky a hledáme naše správné místo na tomto trhu.

V běžném chápání dveřních kování se vlastně celá staletí pohybujeme na stejném hřišti – funkce kliky je jasná, my jen zlepšujeme kvalitu a design. A myslím, že ještě dlouhá léta tu hru budeme hrát – kliky mají být dlouho krásné a kvalitní. A my jen musíme včas poznat, co je pro zákazníky krásné.

 

Motto celé firmy je „s námi máte kliku“. Vy osobně – máte kliku?

Mám. A kdybych náhodou měla pocit, že je kliky málo, můžu dojít do skladu a začít je počítat.

 

Více o dveřním kování Cobra Q i kompletní produktovou nabídku výrobků společnosti Cobra je možné nalézt na www.matekliku.cz

 

Odešlete e-mailem zpět »

ERA21 vydává ERA Média, s. r. o.
Chleborádova 69/22, 619 00 Brno

Telefon: +420 530 500 801
E-mail: redakce@era21.cz
Projekt se v roce 2020 uskutečňuje za finanční podpory: Ministerstva kultury ČR, Nadace české architektury, Statutárního města Brna a Státního fondu kultury ČR
Copyright ©2004-2020 ERA Média, s.r.o
Použití článků a fotografií nebo jejich částí je bez souhlasu vydavatele zakázáno.