Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku; foto: Kristina Hrabětová

JAP na Designbloku zval do říše divů

Všechno k tomu už nějakou dobu směřovalo, glosuje premiérovou účast prosperující české firmy JAP FUTURE na Designbloku její většinový spoluvlastník a jednatel, Petr Paksi.

 

Prozradíte nám, jaké důvody přiměly úspěšnou českou firmu k premiérové účasti na přehlídce Designblok 2024?

Historie firmy se datuje od roku 1992. V počátečním období se firma opírala o produkci půdních schodů, schodišť a stavebních pouzder pro zasouvací dveře. Ve výrobě kovových půdních schodů je firma na třetím místě na světě a na stejném místě je v evropském měřítku i ve výrobě stavebních pouzder. Postupem času jsme se ve firmě vedle těchto produktů začali čím dál víc orientovat na intenzivní prvky bydlení a dnes je JAP FUTURE významným výrobcem designových interiérových dveří řady IDEA DOOR a MASTER, a to v otočném i posuvném provedení. S výrobou dveří úzce souvisí výroba skrytých zárubní, posuvných systémů a obkladového systému EFEKTA. Tím výčtem chci naznačit, že máme co nabídnout bytovým architektům a designérů.

 

Orientace na produkty pro prémiové bydlení byla jediným důvodem účasti na prestižní designové přehlídce?

Značka JAP má za sebou určitý vývoj. Do budoucna se chceme profilovat nejen jako úspěšný výrobce, ale i jako kreativní tvůrce s jasnou vizí a přinášet interiérová řešení, která si lidé okamžitě zamilují. Chceme, aby naše produkty kombinovaly rozum i vášeň, kterou do své práce vkládáme, aby byly ergonomické, funkční, s dlouhou životností a nadčasovým designem. Veškerá výroba probíhá v České republice stejně jako náš vývoj, na kterém vždy spolupracujeme s předními designéry a reagujeme tak na výzvy a potřeby přímo z trhu. A Designblok je hlavně o kreativitě.

 

Pravdou je, že expozice JAP na Designbloku výrazně korelovala s kreativitou a vzbuzovala zájem…jak se rodila koncepce veletržního stánku?

V momentě, kdy jsme se rozhodli pro účast na letošním Designbloku, bylo jasné, že jde o velkou výzvu a my nesmíme udělat chybu v tom, že bychom zamířili ke kováříčkovi, a ne rovnou ke kováři. Koncepci jako takovou pro nás připravilo architektonické studio Vrtiška & Žák. Přesně trefili poselství, které jsme chtěli předat odborníkům i laické veřejnosti. Vnímali značku JAP jako výrobce luxusních dveří, který umí na přání zákazníka pracovat s různými povrchy vnějšího opláštění. V prezentaci možného povrchu dveří se šlo do extrémní roviny a nastínění nekonečné škály možností. Vznikl kontrast mezi dvěma světy – luxusně zpracované standardní řešení na jedné straně a svět fantazie na straně druhé, díky nečekanému materiálovému opaku daného měkkostí, chlupatostí a hravostí. Prostě svět za hranou konvenčního myšlení běžně uvažujícího člověka.

 

Přijal jste navrhované řešení expozice z dílny architektonického studia Vrtiška & Žák okamžitě za své?

No, pravdou je, že jsem absolvoval po prezentaci návrhu expozice pár bezesných nocí, ale nakonec jsem nejen já, ale i ostatní z vedení firmy, dali tvůrcům za pravdu a ocenili jejich originální přístup. Bylo nutné, aby instalace rezonovala u všech návštěvníků přehlídky, byla dobře zapamatovatelná, dostatečně úderná, mladistvě hravá a hlavně fotogenická. Jak bylo zmíněno výše, Designblok je přehlídka kreativity a naše expozice určitě všechna zmíněná kritéria splnila a představila JAP jako silnou značku, která se v konkurenčním prostředí výrazně zviditelnila.

 

Nelitoval jste, že firma mohla ze svého širokého výrobkového portfolia představit na Designbloku jen dveře MASTER?

Z tohoto úhlu pohledu bych mohl nějakou slzičku zatlačit, protože nabízíme opravdu široké výrobkové portfolio, aktuálně obohacené o novinku, dveře DIVA. Na druhou stranu jsou dveře MASTER naší vlajkovou lodí. Navíc parametry, kterými disponují, jen tak něco na trhu nepřekoná. Pochlubím se alespoň jedním z nich, a to výškou. Dveře MASTER a k nim skryté zárubně vyrobíme v jakékoli výšce po milimetrech bez příplatku až do maxima, což je 3 700 mm. Jsem si jist, že dveře MASTER výborně reprezentovaly naše klíčové hodnoty, na kterých stavíme: vysoce kvalitní materiály, precizní zpracování, originální design a dnes i důraz na ekologii a udržitelnost.

www.japcz.cz

 

Odešlete e-mailem zpět »


ERA21 vydává ERA Média, s. r. o.
Chleborádova 69/22, 619 00 Brno

Telefon: +420 530 500 801
E-mail: redakce@era21.cz
Projekt se v roce 2025 uskutečňuje za finanční podpory: Ministerstva kultury ČR, Nadace české architektury, Statutárního města Brna a Státního fondu kultury ČR.
Copyright ©2004-2025 ERA Média, s.r.o
Použití článků a fotografií nebo jejich částí je bez souhlasu vydavatele zakázáno.

Informace o cookies na této stránce

Abychom získali představu o tom, co rádi čtete, využíváme na webu soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Chcete-li nám dát vědět, co vás zajímá, udělte prosím souhlas se zpracováním všech typů cookies.

 

Nastavení cookies

Cookie soubory, které jsou použité na těchto stránkách jsou rozděleny do kategorií a níže si můžete zjistit o každé kategorii více a povolit nebo zamítnout některé nebo všechny z nich. Jakmile zakážete kategorie, které byly předtím povoleny, budou z vašeho prohlížeče odstraněny všechny soubory cookie přiřazené do této kategorie.